Tuesday, June 9, 2015

මගේ නාමල - Shriyani Mihindukulasooriya


මගේ නාමල..
අඟනුන් නොබැලුවද නුඹ දෙස සුවඳ නැතී
මට නාමලකි මල් ගොමුවක සුවඳ ඇතී
රෝස කරත්තෙට කසළින් පිරී ඇතී
නුඹ පෙම් කරන්නෙද.., කල මා ළඟක නැතී

අදිනා කසළ.., දෑතට ලැජ්ජාව දැනී
පිලිකෙව් නොකල බව මා හිමි නුඹද දනී
නාලා සොඳින ගෙට එන කල කවුරු වැනී
රන්කඳ මගේ මට නම් පිපි මලක් වැනී

නරකාදියකි මාවත් නුඹ වැඩක නැතී
සඳළු තලෙන් නොසරුප් බස් ගලා එතී
සුවඳ හමන මිනිසුනි සිත් කසළ ඇතී
මා හිමි නොමැති සඳ..,කුණු ගඳ පරල වෙතී.

-----------------------------------------------------------

පන්තිය 1 වසර . ඒ කියන්නේ ජීවිතයේ ප්‍රථම වරට පාසල් ගොස් ඉඳ ගන්නා පන්තිය. දැන් හොඳ ළමයි වගේ කියන්න බලන්නකඔයගොල්ලන්ගේි තාත්තාලා මොනවද කරන්නේ කියලා.
' ටීචර් අපේ තාත්තා නගර සභාවේ කුණු ලොරියේ වැඩ කරන්නේ. තාත්තා ලොරිය යන කොටත් දුවලා දුවලා එකේ එල්ලෙනවා. තාත්තා සෙල්ලම් බඩුත් ගෙනාවා. හුඟාක් ඒවා කැඩිලා. තාත්තා ඒවා හදලා දෙනවා. "
ඒ දැරියට නගර සභාවේ කුණු අදින සිය පියා පරමාදර්ශී චරිතයක්. දැරියගේ ලොවේ වීරයෙක්.සමාජ තරාතිරම, ගැන ඇයට වගේ වගක් නොමැත.
එවන් පරමාදර්ශී චරිතයක් තමයි මෙවර ශ්‍රියානි මිහින්දුකුලසූරියන් සිය කාව්‍ය නිර්මාණය වශයෙන් ඉදිරිපත් කර ඇති " මගේ නාමල" ට පාදක කර ගනුයේ.
ඔහුගේ සුපෙම්බර බිරිඳගේ සිතිවිලි තුලින් ඔහුගේ පමණක් නොව එවන් දුක්ඛිත චරිත සමුහයේම එක පැතිකඩක් විදාරණය කිරීමට ශ්රියානියන් ගෙන ඇති උත්සාහය සාර්ථක බව මුලින් සඳහන් කල යුතුව ඇත..
සාමාන්යෙන් නිර්මාණ කරුවන් ශ්රුන්ගාර රසයම උද්දීපනය වන අනුභූතීන් සොයා යන පසුබිමක බීහත්ස්‍ය රසය ජනනය වන අනුභූතියක් ස්පර්ශ කිරීමේ අභියෝගය භාර ගැනීමට තරම් ශ්‍රියානියන් දිරිමත් වීම සතුටක්.
තම සැමියන් දෙස අන් අඟනුන් නෙත් හෙලීම, අවධානය යොමු කිරීම තරම් ඉවසිය නොහැකි වෙනත් දෙයක් නැති තරම්ය. ඒ අඟනුන් තුල ස්වභාවයෙන්ම
පිහිටා ඇති ඊර්ෂ්‍යා පරවශ භාවය නිසා විය යුතුය..කෙසේ වෙතත් ශ්‍රියානියන් වුව නොහිතනා සියුම් උපහාසයක් සිය නිර්මාණය තුලින් ඇතැම් කාන්තාවන්ට එල්ල කර ඇත.ඒ සුවඳ ඇත්නම් ඇතැම් අගනුන්ද අන් පුරුසහයන් දිහා බලන බවකි.
එහෙත් අපේ කතා නායිකා බිරියට නම් සුවඳ නැති තම සැමියා දෙස අඟනුන් නොබැලීම සම්බන්දයෙන් නම් ඇත්තේ සියුම් කනගාටුවකි. ඇය එය එක එල්ලේ නොකීවද ඇය විසින් කරනු ලබන ප්‍රකාශයෙන් එය ගම්‍ය වේ.
" අඟනුන් නොබලුවද නුඹ දෙස සුවඳ නැති " ..........................
සුවඳ නැති තම සැමියාව අන් අය පිළිකෙව් කලද ඇයට ඔහු සුවඳ හමන නා මලකි. ඇයත් , ඔහුත්, කසල කරත්තයත් හැර බාහිර ලෝකයෙ කිසිවක් ඔවුන් හා බද්ධව නොපවතී. අන් අගනුන් හා පෙම් කිරීමක් ගැන සිහිනෙකින් හෝ සිතිය නොහැකි නිසා ඇය ළඟ නොමැති කල ඔහු කසල කරත්තය ට පෙම් කරන්නේද යන්න අසන ආකාරය මට නම් අනුවෙදනීය බවක් දනවයි. ඒ කසල කරත්තය ද ඇයට රෝස කරත්තයකි.
" රෝස කරත්තෙට කසලින් පිරී ඇති
නුඹපෙම් කරන්නේද - කල මාළඟක නැති"
විටෙක මල් ගොමුවක සුවඳ හමන නා මලක වන ඔහු තවත් විටෙක පිපි මලෙකි. තවත් විටෙක රන් කඳකි.
නිර්මාණයේ පළමු හා දෙවන කවි වලින් සිය සැමියා ගැන ආදරයෙන්, ප්‍රේමයෙන්, සෙනේහයෙන්, ලෙන්ගතු කමින් කතා කරන අප කතා නායිකාව අවසාන කවියෙන් තම සැමියා ගැන ඇති අභිමානය ප්‍රකට කරවීමට ගන්නා උත්සහය කදිමය.
තම සැමියා සේවය නොකරන තාක් කල් මාවත්, වීදි සියල්ල නරකාදී මෙන් වන බව ඇය පවසයි. ඒවා දිව්‍යලෝක ලෙසින් දර්ශනය කිරීමේ හැකියාව ඇත්තේද තම සැමියාට බව ඇය රසික අපට අවධාරණය කරයි.
කෙනෙකු පරලවීම යනු ඇතැම්විට ආතුරයෙකු අතිශයින් දරුණු වීමේ උච්චස්ථානයකට පත් වීමක් විය හැකිය. ඒ පරලවීම මෙල්ල කල හැකි වනුයේද ඇදුරෙකුටම පමණි. කසල නමැති ආතුරයා පරල වූ විට ඔහු මෙල්ල කිරීමේ, සුවපත් කිරීමේ හැකියාව ඇත්තේ තම සැමියාට බව ඇය කියා පාන්නේ කොතරම් නම් අභි මානයකින්ද?
මෙවන් ප්‍රස්තුතයක් තුලින් සාර්ථක නිර්මාණයක් බිහි කිරීමේ ලා ශ්‍රියානියන් දක්වන ප්‍රතිභාව නම් වර්නනාවිශයක්රාන්තිය.
-- නිමි---
---සිසිර ගමගේ--


2


බොහෝ දෙනා එකඟ නොවුනත් මා විශ්වාස කරන දෙයක් තමයි දෛවය විසින් අපට මේ මිනිස් සමාජය තුල යම් යම් භූමිකාවන් පවරා තියනවා කියන එක.( (එකෙන් මම අදහස් කරන්නේ නැහැ සියල්ල දෛවයටම පවරා උත්සාහයෙන් බැහැර වී සිටිය යුතූයි කියා). ඉතින් අරයගෙ මහත්තයා Executive, කෙනෙක්, Supervisor කෙනෙක්, officer කෙනෙක්, එහෙම නැත්නම් අරයගෙ මහත්තයා රාජ්‍ය සේවයේ , කියා මන්දෝත්සාහි වෙමින් අනේ මගේ මහත්තයාට එහෙම වෙන්න බැරි වුනානේ කියා සිහින ලොවේ අතරමන් වෙන FANTASY බිරින්දාලට ශ්‍රියානියන් ගේ මේ නිර්මාණය අතුල් පහරක් නොවන්නේද?
මගේ මුල් සටහනේ වඩාත් ගැඹුරින් මට අවධාරණය කල නොහැකි වූ දෙයක් Mudu Rekha වන් විසින් අවධාරණය කර තිබීම සතුටට කරුණක්. මේ නිර්මාණය සඳහා ලැබුණු ප්‍රශස්ත ම ඇගයීම එය ලෙසින් සඳහන් නොකලොත් අසාධාරණයක් වනු ඇත. නැවත කියවා බලන්න ඇගේ සටහන.ශ්‍රියානියන් ඇයගේ නිර්මාණය තුලින් අප හමුවට කැඳවා ගෙන ඒ ගැහැණිය වෙනුවෙන් Mudu Rekhaවන්ගේ අර්ථ දැක්වීම. එයට ආරෝපනය කරන නාමයන්.ඇත්තෙන්ම එවන් බිරියන් වන්දනීය නොවන්නේද? ශ්‍රියානි , නිර්මානකරුවෙක් සිය නිර්මාණයක් තුලින් සමාජය වෙත විදාරණය කලයුතු දේ කුමක්ද යන්න ඔබ මැනවින් වටහා ගෙන ඇත. නිර්මාණය ක් හුදෙක් නිර්මාණ කරුගේ ආත්ම තෘප්තිය උදෙසාවත් රසික රස වින්දනය උදෙසාවත් පමණක් නිමවුණු ශ්රුන්ගාරාත්මක පද වැලක් නොවිය යුතුය යන්න මාගේ විශ්වායයි.


No comments:

Post a Comment