Tuesday, June 9, 2015
හිතවතිය හමුවුනෙන්-- මුදු රේඛා
හිතවතිය හමුවුනෙන්.
ඇඟමැලිව තේ කහට ඩිංඟකින් කාපු රොටි
පිනිවැටෙන කිරි හිනා පාසැලක දුවපු පිටි
ඇල්බීසි බංකුවේ තෙරපෙමින් එකට වැටි මතකයිද වැලි බිස්සෙ අපි ලිව්ව අකුරු කැටි
ගල්කිරපු අඹ ලෑලි එකට ඇන තියන් ගැටි
හිට්ටවපු කෝම්පිට්ටුව තලා ඇනපු මිටි
දඟකරපු නෑම්බියො පැලු කැකිරි කාපු ගුටි අක්බඹුරු ලිහා ඇලෙ එකට ජබු ගහපු හැටි
කුඹුක්ගහ හන්ඳියේ ඇට මාල ඇන්න හිටි
ඇක්මන්ට දුවන්නට කොලිති කර යවපු පැටි
ලමිස්සියො කාලෙ හොරරහස් රැක පැනපු රිටි
රට්ටුන්ට ඔච්චමින් දොල දෙනියෙ හපපු විටි
බැහැරකට හිත්දිලා පෝරුමත දෙඅත් කිටි ඉවතකට කරකාර ගියද දිවි නොවුනි කෙටි
මද්දහනෙ ඉඟිකරන දිනක නර කෙසක නැටි
හිත්අරණ ගංඳෑල එතෙර ගැන හිතිද තොටි
වැලිමලුවෙ සිල් බිමක මගහැරුන සිලකි මැටි පින්සාර මං පෙතක ලිහි පලකි නොවුන ඇටි
හිතවතිය හමුවුනෙන් ජීවිතයෙ අරුමෙ දුටි
හැරගියෙද අප දමා රන් රුවන් එළොව කුටි
__මුදූ___
---------------------------------------------------------
සමකාලීන යෙහ්ලියකගේ නික්මයාමක් හා යාවුණු මතක ආවර්ජනයක් මුදු රේඛාගේ මෙම නිර්මාණයට පාදක වෙලා තියෙනවා.
වෙනත් කෙනෙකු මේ අනුභූතිය මෙලෙස නිර්මාණයකට පාදක කර ගත්තානම් යටගියාව පිලිබඳ මේ ආවර්ජනය සියයට සියයක්ම එලෙසින්ම ලියවෙන බවට නම් මට සැකයක් නොමැත.
එසේ වුවද, ඒ සඳහා භාවිත කරන බස් වහර හා ආකෘතිය සියයට සියයක්ම මෙයට ප්රතිවිරුද්ධ එකක වන බව නම් ඊටත් වඩා සැකයක් නොමැතිවැ පැවසිය හැකිය. වෙනත් වචනයකින් කිවහොත් මුදු රේඛා ගේ බස්වහර හා දශමයකින් හෝ සමපාත වන්නේ නැත.
මාගේ බාලකාලය පිළිබඳව ම නිර්මානයකදී මා කරනු ලබන ආවර්ජනයක් සඳහා මා බාල කල ව්යවහාර කල ළදරු වාග් මාලාවක් උපයෝගී කල යුතුයැයි නියමයක් නැත.
ඒ බව අපට වඩා මුදු රේඛා හොඳින් දනී. එසේ වුවද නිර්මානයක සාර්ථකත්වය සඳහා එවන් අවස්තාවක භාවිතා කල යුත්තේ කුමන අන්දමේ භාෂා විලාශයක්ද යන්න මුදු රේඛා මනාව පසක් කර ගෙන ඇති බව හොන්දින් පෙනේ.
අවුරුදු 80 ක පමණ වියැති යුවතියකගේ නික්මයාමක් ගැන සමකාලීනයකූ කරන මතක ආවර්ජනයක් සඳහා වත්මන් භාෂා විලාශයක් උපයෝගී කර ගත්තානම් එතනදී අනිවාර්යෙන්ම ඉස්මතුවනුයේ රචිකාවගේ භාෂා විලාසයයි. නමුත් මෙහිදී රචිකාව අභිභවා ඒ මහලු යුවතියගේ ගති ස්වභාවය,යටගියාවේ පැවැත්ම මනා චිත්ත රූපයක් ලෙසින් අප හමුවට දර්ශනය වීමට යොදා ඇති බස්වහර මනා පිටුබලයක් වී ඇති බව සඳහන් කල යුතුමය.
රොටියක් කා කහට දින්ගිත්තක් බී පාසල් ගොස් වැලි බිස්සේ අකුරු ලිවූ හැටි අද සමාජයට කොතරම් නම් ආගන්තුකද? ඒ ආගන්තුක බවම නිර්මාණය කොතරම් දුරකට සාර්ථක කර ඇත්ද/?
ඇල්බීසියා ලීයෙන් තනු බැංකුව, ගල් කිරීම, කෝම්පිට්ටු සෙල්ලම, කැකිරි පැලීම, දිය ඇලි වල ජබු ගැසීම වැනි වචන අපව වුවද වසර අසුවක අතීතයකට ගෙනයාමට මුදු රේඛා සමත් වී ඇත.
සාමලා, අමරලා නොව ලමිස්සිය්යන් සහ ඇක්මන්ලා , පෙම් ලීපි, ලේන්සු පොඩි රැගෙන නොව ඇට මාල ඇන්න සිටි අයුරු මුදු රේඛා කරන විස්තරය කෙතරම් නම් අපූරුද?
සම්මතය හා ගැටී අසම්මතය හ යා වුනාද ඇගේ දිවි කෙටි නොවූ බව ද රචිකාව පවසයි. නික්මගිය යෙහෙළිය හා සිල් බිමෙහි ගැවසුන ආකාරයත් ජීවිතයේ අරුමය මේයයි පසක් කර දෙමින් දිවියෙන් නික්ම ගිය හැටිත් විස්තර කර ඇති ආකාරය ත් මනහරය. (-- නිමි--)
-- සිසිර ගමගේ--
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment