Tuesday, June 9, 2015
ශාමිලා........ තරංගනී
ඉපිද මියයන වැවේ රළ මත හිනාවෙන පෙණ හැංගිලා
අපව දැකලද ගලාගෙන විත් දෙපා සිඹිනව දැවටිලා
දිලෙන රන්කොත් වෙහෙර මුදුනින් රාමසන් හඳ පායලා
මගේ සුරතේ වෙලී දැවටී ඇවිද යමු අපි ශාමිලා
උතුම් බුදු හිමි කියාදුන් බණ හිඳී හදමත පේවෙලා
ඉතින් සෙනෙහස තරම් දහමක් කොහෙ තියෙන්නද බිහිවෙලා
මගේ ගෙලවට වැදී යන නුඹෙ සුසුම් සුවඳක හැංගිලා
මගේ ආගම නුඹේ ජතිය ලියා තිබුනද ශාමිලා
අපේ ආදර කතාවක රස නිවී යන නෙතඟින් බලා
තිලෝගුරු හිමි අහන් හිටියා පිළිමගෙයි තැන්පත් වෙලා
පල්ලියේ ගල් බැම්ම පාමුල පළස හොඳටම තෙත් වෙලා
දෙනෝ දහසක් දෙපා පිස්සේ නුඹේ කඳුළින් ශාමිලා
නුඹේ නළලත වැහුනු සළුවෙන් පොටක් සුළගට පාවෙලා
ඇඳී අවුදින් මගේ සවනට සින්දු කියනව ලන්වෙලා
මහා දම්සක් සුතුර වාගෙම අහන්නම් මම පේවෙලා
කුරාණය ...ගැන මටත් හෙමිහිට කියල දෙනවද ශාමිලා
අපේ ආදර කලාලය මත සිරිත් කුලගොත් වැතිරිලා
එකම එක හිස් ඉඩක් තිබුනොත් අපිත් හිඳගමු සැනසිලා
දෑතකට ඇදි ඇදී විඳවන අපේ හදවත් අකුලලා
පංසලේ බුදුමැදුර ඇතුලේ හංගමුද අපි ශාමිලා..
..තරංගනී... —
----------------------------------------------------------------------
මගේ මතකය නිවැරදි නම් තරංගනී දිල්රුක්ෂි ජයසෙන නම් දියණිය මේ නිර්මාණය කලේ මෙයට වසරකට ඉහතදී විය යුතුය.මේ නිර්මාණයට පිළිතුරු කවියක් කල ශාමිලා හුසේන් දියණිය මා හැඳින ගතේද මේ නිර්මාණය තුලින්. .ඉන්පසු ඒ සමගම ශ්රියානි මිහින්දුකුලසූරියන් ඇතුළු බොහෝ දෙනෙකු හැඳින ගැනීමට පාදක වූ නිර්මාණයක් නිසා මම එයට බෙහෙවින් ප්රිය කරමි.
දැනට සති කීපයකට පෙර වත්තල Kandy වෙළඳ ආයතනයේ සිදු වූ අවාසනාවන්ත සිදුවීම මේ නිර්මාණය යලි මතු වීමට හේතු වුවා විය හැකිය. මෙම සිදුවීම හා නිර්මාණයේ කියවෙන ආගම් අතර සමපාත බවක් නොවුවද ප්රස්තුතය එකම නේද යන්න මට සිතේ.
මුස්ලිම් තරුනියකගේත් සිංහල තරුනයකුගේත් ප්රේමයක් පාදක කරගෙන නිර්මිත මේ පැදි පෙළ ඉස්ලාම් සහ බුදු දහම යන ආගම් දෙකේ පිළිබිඹු වන සරල සංකේතයන් වලින් අලංකාර වී ඇත.
දිලෙන රන්කොත් වෙහෙරේ කොත මගින් බුදු දහම සංකේතවත් කරන තරංගනී අහසේ පායන රාමසාන් සඳ මගින් ඉස්ලාම් අආගම සංකේතවත් කරනවා.එතනින් නොනවතින ඇය බුදු ගෙයි තැන්පත් කර ඇති පිලිම වහන්සේ සහ පල්ලියේ ගල් බැම්ම පාමුල ඇති පලස ඒ ආගම දෙක සංකේතවත් කරන්න උපයෝගී කර ගැනීමද ප්රසංසනීයයි.එයින්ද නොනවතින රචිකාව ආගම් ද්විත්වයේ ධර්ම ග්රන්ථ ද , එනම් දම්සක් සුතුර සහ කුරානය තම නිර්මාණය සඳහා යොදා ගන්නවා. ඉස්ලාම් ආගමට කුරානය නම් බුදු දහමට ත්රිපිටකය විය යුතු නිසා එය මෙම නිර්මාණයට යොදා නොගත්තේ ඇයිදැයි සමහර රසිකයෙකුට කුකුසක් ඇතිවීම අසාධාරණ නොවේ.
මා හිතන්නේ තරන්ගනී මුස්ලිම් දැරියගේ අනන්යතාව මේයයි සිය නිර්මාණය තුලින් කියාපෑම කල යුතුයැයි සිතු නිසා මෙහම යෙදුමක් යොදාගන්නවා.
" නුඹේ නළලත වැහුණු සලුවෙන්පොටක් සුළඟට පාවෙලා
ඇදී අවුදින් මගේ සවනට සින්ඳු කියනවා ලංවෙලා.....
ඒ අනන්යතාව කියාපානවත් සමගම එයට උපයෝගී කරගත් සිනිදු සලුපොට ඔහුගේ සවනට ගීතයක් මුමුණන සෙයක් ද රචිකාව පවසනවා. ඇය ඒ අවස්ථාවේ කුරානය හා සමපාත විය යුතුයි සිතා " ත්රිපිටකය " යන්න යෙදුවා නම් නිර්මාණය ලස්සන වන්නේ නැත. ඒ සවනට මුමුණන ගීතය ඇතැම් විට ඉස්ලාම් ගීයක් විය හැකිය. එත් තරුණයාට එයද මනහර හඬින් සජ්ජායනාවෙන දම්සක් සුතුර ලෙසින් ශ්රවනය කිරීමට තරංගනී ඉඩ හසර ලබා දීම අත්තෙන්ම් ඇයගේ කාව්ය නිර්මාණය තුල දක්වන ප්රතිභාව මොනවට කියා පාන්නක් බව කිව යුතුය.
ආගම් දෙකක මේ යුවති පති දෙදෙනාට ඉඳ ගැනීමට ඔවුන්ගේ ආදර කලාලය මත ඉඩක් නොමැත. ඒ එය පුරාවටම කුල සිරිත්,ආගමික තහංචි ආදිය වැතිර ඇත.එත් ඔවුන් එකම එක හිස් ඉඩක් හෝ බලාපොරොත්තු වන්නේ ඔවුන්ගේ ආදරය සාක්ෂාත් කර ගැනීමටය.
දැඩි මතධාරී පල්ලියෙන් කිසිදු පිහිටක් නොලැබෙන බව දන්නා තරුණයා තම හදවත් අකුලා බුදු ගෙය තුල හංගන්න තැත් කරන්නේ ඒ නිසා නොවේද?
අගනා නිර්මාණයක් .සංවේදී නිර්මාණයක්.
එත් මෙවැනි ප්රස්තුතයන්ට අදාළ සැබෑව හා නිර්මාණය අතර පරතරය නම් තවම අඩුවී නොමැත.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment