Tuesday, June 9, 2015
ඕ තාමත් ගලා බසින්නීය - Nayana Wanninayaka
ඕ තාමත් ගලා බසින්නීය....
වළා අතුල මුදු යහනක ඉපදී
නිල් කඳු ඔවිල්ලක නැළවී
මල් තුරු වදුලේ දඟ පාමින්
ගලා බැසගියා දඟකාරී ඇය..
සරණ ගිය දා කළු ගල්කුළකට
හසුවී මිරිකී රළු දැඩි සිරුරට
තල්ලු කළත් ඈ ඇල්ලෙන් පහලට
විලාප දෙද්දීත් පෙන පිඩු සළමින්
යැද්දා ඈ සුන්වුනු ජීවිතයම යළි
ගල්කුළ දෙපතුළ හඬා වැලපෙමින්
ආයාචනයෙන් පලක් නොමැති කළ
ගලා ගියා ඕ හිස හැරුණු අත
රුසුරු වන සතුන් අඳුරු කැළෑ මැද
තවත් එවන් වූ අතවර විඳිමින්
අවසානේ ඇය සේන්දු වූයේ
මහ මුහුද නම් මහළු මඩමටය.
පිහිටට ආවේ නා නා පෙදෙසින්
එලෙසම දුක් විඳ පණ බේරා ගත්
තවත් එවන් වූ ගංගාවෝමය
---------------------------------------
නිර්මාණකරුවෙකුගේ අනන්යතාව අපට හඳුනාගත හැක්කේ, ඔහු හෝ ඇය විසින් නිර්මානයක මතු කරන්නාවූ අපුර්වත්වය තුළිනුයි. අපුර්වත්වය යනු නිර්මානයක තිබිය යුතු සුවිශේෂ ගුණාංගයකි. නයනගේ නිර්මාණයන් තුල තිබෙන්නා වූ ඒ අපුර්වත්වය නිසාම මට ඔහුගේ අනන්යතාව පහසුවෙන් හඳුනාගත හැකිය. දැනට වසර ගණනාවකට ප්රථම ඔහු ලිවූ ඇතැම් නිර්මාණ පුවත් පත් තුලින් හා මුහුණු පොතෙන් කියවූ අවස්තාවන් වලදී පවා ඒ අනන්යතා ලක්ෂණයන් එලෙසින්ම දිස්විය.
මුහුණු පොතේ සෑම නිර්මාණකරුවෙකම හැමදාමත් ආධුනික නිර්මාණකරුවන් වශයෙන් හැඳින්වීම යුතු නොවේ. එය නයන සම්බන්ධයෙන් නම් ඉතාම තදින් බල පාන බව කිව යුතුය. ආධුනික බවෙන් ප්රවීණත්වයට පත්වන සීමා ඉර හෝ නිර්නායකයන් කිසිවක් මා නම් දන්නේම නැත. ඒ වුනත් මා නම් නයන ආධුනික කවියෙක් වශයෙන් හදුන්වා නැත. මම මේ පූර්විකාවෙන් ප්රවේශ වන්නේ නයනගේ "ඕ තවමත් ගලා බසින්නීය" ගැන කෙටි සටහනක් ලිවීමටය.
පහසුවෙන් කෙනෙකුට ස්පර්ශ නොවන ඉසව් සිය නිර්මාණ සඳහා සොයා යාමේ හැකියාව ප්රබල අන්දමින් ප්රකටකරන නිර්මාණ කාරිය@Mudu Rekha බව කිව යුතුමය.( මාගේ මිතුරු හමුව තුල) නයනද එවැන්නෙකි. ඒකාකාරී අනුභූතීන් ගෙන් කොතරම් අලංකාර නිර්මාණයක් කලද එහි නවතාවක් දැකිය නොහැකියය. නමුත්' " ඕ තවමත් ගලා බසින්නීය" නයනව ඔසවා තබන නිර්මානයක් ලෙසින් හැඳින්වීමට මම මැලි නොවෙමි.
බැලු බැල්මට ඇලක්, දොළක්, ගඟක්, සයුරක්, දිය ඇල්ලක් යනු නිර්මාණ කරුවන් විසින් පට්ට පතුරු ගසනු ලැබුවාවූ ඒකාකාරී අනුභුතීන්ය. එත් නයන එය තම නිර්මාණය තුල හසුරුවා ඇති ආකාරය ට එය නවතාවකින් යුතුව අපට රස විඳිය හැකිය. ආදරයට ප්රේමයට වඩා මනරම්ය.නයන අපේ පැරණි කවීන් මෙන් හෝ බොහෝ නුතන ගේයපද රචකයන් මෙන් දිය ඇල්ලේ ලාලිත්ය ගැන වර්නන කිරීමට සුදානම් නැත. බොහෝ නිර්මාණ කරුවන්ට ස්පර්ශ නොවන්නාවූ එහි කර්කශක බවම හුවා දැක්වීමට ගත උත්සාහය සාර්ථක වී ඇත.
මහගම සේකරයන් වුව කියන්නේ ගංගා සමනොළ සිරසින් පැන නැංගා කියල. බලන්නකෝ, අපේ නයන ඊටත් එහා ගිහිල්ලා තියෙන අපූරුව. මම මෑතක දැකපු අපුරුතම යෙදුම.
" වලා අතුල මුදු යහනක ඉපදී
නිල කඳු ඔවිල්ලක නැළවී "
එතකොට අර ඔමරි පපා ගලා හැලෙන දිය ඇල්ලේ උපත මුදු නීල වලා පෙළක. ඒකත් යහනකට උපමා කර ඊට පස්සේ නැලවෙන්න තොටිල්ලකුත් හදල දීල." නීල කඳු ඔවිල්ලක නැළවී" අපූරුයි නයන.මතු සම්බන්ධයි)
නිසඳැසක වුනත් තියෙන්න ඕන රිද්මය මේ නිර්මාණයේ මුල් කවි තුනේම මැනවින් ගලාගෙන යනවා. නමුත් නයන කියන්න කනගාටුයි. තුන් වැනි කවියෙන් පස්සේ මේ අපූරු නිර්මාණකරුවා බාලාංශ පන්තියේ ඉන්දගෙන තියෙනවා වගෙයි. අවසාන කවිය පටන් ගන්නේ රචනාවක් ලියන්න පටන් ගන්නවා වාගෙය. නැත්නම් News කියන්න වාගෙය. රිද්මය පැත්ත පළාතක නැත. වාර්තාමය ස්වරූපය කියන එකේ හොඳම එක. නමුත් එකේ අර්ථ රසයට නම් මා ඉතා කැමතිය.නිර්මාණය නිමා කලයුතුය කියන කලබල මානසිකත්වයෙන් අවසාන කවිය පබන්දුවා කියල කියනවා හැර වෙන නම් කියන්න දෙයක් නැත.
එක එහම වුනාට මා මුලින් කී අපූර්වත්වය නිසාම මම මේ නිර්මාණය අගය කරමි. ඔබ වැන්නන්ගේ නිර්මාණයන්හි සුළු වැරදි අඩුපාඩු වුව අපට රුස්සන්නේ නැත. ඇලපිල්ලක් පාපිල්ලක් පවා.
(නිමි)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment